Activitățile principale ale RFA CENTER sunt încadrate în Codul Caen 9329 – Alte activitati recreative si distractive. Codul Caen 9329 include activitati recreative si distractive (cu exceptia balciurilor si a parcurilor de distractii) neclasificate in alta parte: -activitati ale parcurilor recreative (fara cazare) -exploatarea facilitatilor de transport recreativ, de exemplu porturi turistice -exploatarea partiilor de schi -inchirierea echipamentului de agrement , ca parte integranta a facilitatilor recreative -targuri si expozitii de natura recreativa -activitati ale plajelor, inclusiv inchirierea de cabine de baie, vestiare, scaune etc. -functionarea ringurilor de dans Aceasta clasa include de asemenea activitatile producatorilor sau organizatorilor de evenimente recreative sau distractive in direct, altele decat cele artistice sau sportive, cu sau fara facilitati.

Recreation and Fun Activities

Servicii derulate la nivelul Centrului de activitati recreative si distractive (RFA CENTER – Recreational and Fun Activities Center)

Abonamentul lunar va avea un cost de 300 lei/copil si va permite participarea acestuia la activitățile specifice ale Centrului intr-un număr de 20 ore pe luna

Va permite participarea la activitățile specifice ale Centrului prin achitarea unui tarif orar de 15 lei/ora

Abonamentul lunar va permite participarea copilului la activitățile specifice ale Centrului intr-un număr de 20 ore pe luna

Serviciile derulate la nivelul Centrului de activitati recreative si distractive (RFA CENTER – Recreational and Fun Activities Center), vor viza urmatoarele tipuri de activitati recreative si distractive principale:

  1. “Vânătoarea de comori” – orientari: Pentru acest joc, se pot folosi nasturi, monede sau alte obiecte mici, usor de identificat. Se ascund intr-o camera nasturii sau monedele si invita copiii sa le gaseasca. Se poate oferi chiar un pahar in care sa le puna, iar cel care le-a adunat pe cele mai multe castiga.
  2. Aruncarea cărților – orientari: Este nevoie de o pălărie asezata pe podea în mijlocul camerei. Copilul trebuie să stea la o distanță de cel puțin 1 metru și jumătate de pălărie, după care încercați să aruncați câte o carte de joc în pălărie. Se monitorizeaza câte cărți au intrat în pălărie și câte nu (puteți face runde a câte 20 de cărți), apoi se joaca din nou, încercând îmbunătățirea rezultatelor. Pentru doi jucători, este ideal să fie cărți de joc separate pentru a nu le încurca: roșu și negru. O altă varianta: Fiecare jucător primește câte un set de cărți de joc, și ori de câte ori unul dintre ei va nimeri o carte în pălărie, va mai avea dreptul la o aruncare. Iar la final, primul jucător care rămâne fără cărți este numit câștigător.
  3. Cutia misterelor – orientari: Cutia misterelor presupune alegerea unui numar mare de obiecte si asezarea lor intr-o cutie de carton. Se acopera aceasta cutie cu un prosop sau cu o fata de masa pentru ca nimeni sa nu poata vedea ce este inauntru. Fiecare participant va pune mana pe un obiect din cutie si va scrie pe hartie denumirea acestuia. Dupa ce toata lumea a trecut pe la cutie, se vor compara obiectele scrise, iar cel care le-a identificat pe cele mai multe va primi un premiu. In cutie pot exista obiecte precum un animalut de plus, o papusa, o masina de jucarie, o pereche de ochelari de soare, o scoica, pene etc.
  4. Desenele vorbitoare – orientari: Pentru această activitate este nevoie de creioane sau markere și niște coli hârtie. Atât părintele, cât și copilul trebuie să creeze un desen (despre orice), iar apoi fiecare trebuie să îi spună celuilalt cât mai multe despre desenul respectiv, ca și cum desenul s-ar prezenta: ce culori a folosit, ce reprezintă fiecare formă desenată, etc. Opțiuni: pentru a încuraja această activitate, lunar se poate alege unul din cele mai bune desene, și se expun pe un panou.
  5. Jocul “Statuia” – orientari: Se pune muzică de dans și din când în când se opreste muzic, copilul trebuie să stea că o statuie indiferent de poziție atunci când muzică s-a oprit. Cine s-a mișcat iese din joc, ultimul rămas e câștigătorul.
  6. Ghicește numărul – orientari: Se alege un jucator pentru a incepe. El scrie pe hartie un numar de la 1 la 100 fara ca ceilalti sa vada. Dupa aceea, va spune „Ma gandesc la un numar intre 1 si 100”. Al doilea jucator va incerca sa ghiceasca, iar primul jucator va spune „mai mare” sau „mai mic”, dupa caz. Va mai intra in scena un al treilea participant si vor continua jocul pana cand cineva va raspunde corect. Daca pustii sunt mai mici, se pot alege limitele intre 1 si 20, iar pentru cei mai mari, se poate creste limita pana la 200.
  7. Șah, Lego, Darts – orientari: Jocuri clasice de interior, acestea pot ocupa ore de distractie si concentrare. Aceste jocuri le pun la incercare gandirea strategica si puterea de concentrare. Promisiunea unui premiu ii va motiva si mai mult sa castige.
  8. Ghicește cuvântul – orientari: Este avea nevoie de placute cu litere. Se pot realiza simplu, taind bucati mici de carton sau chiar folosind literele de la Scrabble. In functie de cati copii sunt, se impart in echipe. Se aleg cateva cuvinte cunoscute de catre copii (in cazul celor foarte mici, mergi pe varianta cuvintelor scurte, usor de retinut). Pentru mai multa usurinta, alege o tema pentru fiecare grup de cuvinte. De exemplu, pentru copiii mici, animale de la ferma (caine, rata, vaca), pentru copiii mai mari, poate include caine, pisica, gasca, oaie etc, iar pentru grupuri de copii mai mari si adulti, antilopa, caprioara, girafa etc. Fiecare echipa primeste un teanc de litere si un indiciu de grup („toate se gasesc la o ferma”) si individual („are doua stomacuri”). Prima echipa sau jucator care ghiceste toate cuvintele castiga.
  9. Magie cu monede – orientari: Jocul ii incanta mai ales pe copiii mici. Se asaza pe masa trei pahare de plastic si ascunde o moneda sub unul dintre ele. Se muta repede paharele si se observa daca cel mic isi da seama unde se afla moneda. Cat de repede va ghici? Se poate chiar pune unul dintre pahare pe marginea mesei si sa fie „scapata” intamplator moneda in palma. Copilul va crede ca are in fata un magician adevarat cand i se va arata moneda in afara paharului.
  10. “Mimă”
  11. “Telefonul fără fir” – orientari: Telefonul fara fir este ideal daca ai mai multi copii mici sau daca trebuie sa fie grija de gasca de nazdravani de la gradinita piciului. Copiii stau in sir unul langa celalalt. Animatorul spune primului copil un cuvant. Acesta trebuie sa il spuna mai departe fara a putea repeta. Jocul se repeta pana la ultimul copil din sir, moment in care acel cuvant ajunge atat de distorsionat, incat cei mici se vor amuza copios.
  12. Confecționarea de avioane din hârtie
  13. Jocul “De-a v-ați ascunselea“
  14. Jocul “Baba oarba”
  15. Jocul “Șotron”
  16. „KARAOKE”
  17. Jocul De-a „Detectivul” – orientari: Jocul presupune alegerea unui „detectiv” care va parasi camera la inceput. Intre timp, dintre cei ramasi se va alege o persoana care trebuie prinsa (ghicita) de catre detectiv. Atunci cand detectivul se intoarce in camera, persoana care trebuie sa fie ghicita ii face cu ochiul unei alte persoane din grup care se va ridica de pe scaun si va misca mana (ca si cum ar face semn altcuiva). Jocul continua in acelasi stil. Detectivul are doua sanse de a ghici faptasul ales la inceputul jocului. Ulterior, se alege un alt detectiv si jocul continua pana cand toti copiii au fost detectivi. Castiga cel care a ghicit faptasul in cel mai scurt timp posibil.
  18. Fazan – orientari: Fazan este unul dintre cele mai dragi jocuri ale copilariei. Combina competitia cu ideea de educatie prin joc. Stabileste ordinea jucatorilor. Primul jucator va spune alfabetul in gand si se opreste atunci cand urmatorul jucator spune „stop”. Al doilea jucator va spune un cuvant cu litera la care s-a oprit primul jucator. Jocul continua cu ultima litera a acestui cuvant, in cazul copiilor mici sau ultimele doua litere, in cazul celor mai mari. Jucatorul care nu stie sa spuna un cuvant cu ultima litera a cuvantului anterior primeste drept pedeapsa un „F”, prima litera din Fazan. Greselile ulterioare sunt taxate cu urmatoarele litere ale cuvantului Fazan. Jucatorul care acumuleaza toate literele Fazan este eliminat din joc, iar cel care ramane cu cele mai putine pedepse castiga jocul.
  19. Spanzuratoarea – orientari: Daca exista o tabla, se poate juca acest joc educativ. Se traseaza liniile care corespund literelor unui cuvant usor, potrivit varstei copilului. Se lasa copilul sa ghiceasca literele si se completeaza cuvantul. La fiecare eroare, se deseneaza spanzuratoarea. Pentru mai multa distractie, se modifica putin regulile jocului. Daca cel mic a ghicit o litera din cuvant, se popate spune ca urmatoarea nu trebuie sa faca parte din cuvant si tot asa. Fiecare jucator are dreptul la sapte raspunsuri gresite. Se pot pune cuvinte din desenul animat preferat de cei mici.
  20. Cursa cu obstacole / Survivor – orientari: Daca exista un spatiu sigur si incapator pentru cei mici, se poate incerca acest joc. Este avea nevoie de diverse jocuri specifice ce vor fi integrate in trasee. Se creeaza cursa cu obstacole si se stabilesc regulile jocului. De exemplu, daca pe traseu exista un scaun sau o masa, copiii trebuie sa treaca pe dedesubt, daca este un cerc hula hoop, trebuie sa treaca de trei ori prin acesta. Copilul primeste puncte daca trece de toate obstacolele puse de tine. Pot fi abordate si combinate teme de joc precum: Întrecere în sac, Echilibristică, Găsește-ți locul!, Întrecerea cu roaba, Țară, țară vrem ostași!, Rațele și vânătorii, Coarda etc.

21. Jocuri pe consola.

Servicii derulate la nivelul Centrului virtual de activitati recreative si distractive (RFA V-CENTER – Recreational and Fun Activities Virtual Center)

Abonamentul lunar va avea un cost de 100 lei/copil si va permite participarea acestuia la activitățile specifice ale Centrului intr-un număr de 10 ore pe luna

abonamentul lunar va permite participarea copilului la activitățile specifice ale Centrului intr-un număr de 10 ore pe luna)

Serviciile derulate la nivelul Centrului virtual de activitati recreative si distractive (RFA V-CENTER – Recreational and Fun Activities Virtual Center) vor viza urmatoarele tipuri de activitati recreative si distractive principale la nivelul unei Platforme software dedicată:

    1. Tururi virtuale ale unor diverse locatii din lume (orase, muzee, centre etc.)
    2. Participarea on-line la diverse jocuri recreative si distractive care contribuie la dezvoltarea creativitatii si imaginaţiei, dexteritatii şi puterii cognitive şi emoţionale, si la dezvoltarea sănătoasă a creierului copiilor
    3. Participarea on-line la diverse jocuri recreative si distractive derulate in timp real la nivelul Centrului de activitati recreative si distractive (RFA CENTER – Recreational and Fun Activities Center) cu alti copii
    4. Furnizarea de informatii specifice privind derularea de diverse jocuri recreative si distractive prin continut divers (informatii, audio, video etc.)
    5. Inregistrare si redare activități distractive si recreative on-line;
    6. Posibilitate de monitorizare de către părinți a copiilor participanți la diverse activități distractive si recreative, în situația în care părinții nu pot fi alături de copii;
    7. In sectiuna stiri se pot urmari ultimele stiri din domeniu (canalul de stiri se stabileste de catre beneficiarul platformei). Beneficiarul poate alege intre una sau mai multe surse de stiri pentru a fi prezentate. Utilizatori pot scrie pareri despre antrenamentele prezentate sau intrebari in sectiunea FAQ a aplicatiei.
    8. Platforma va permite functia de intergrare social Media feeds. Utilizatori externi vor avea acces in aplicatie pe baza unui cont de utilizator si o parola predefinite de catre administrator din panoul de administrare a aplicatiei. Parola utilizatorului predefinita va fi valabila doar la prima activare a contului, dupa prima logare acesta va trebui sa o schimbe cu o parola personala.